Klantenservice (veel gestelde vragen)


Hoe kan ik bestellen?
Natuurlijk kunt u online bestellen. Meer info hierover vindt u hier: www.colaris.nl/bestelprocedure. Een bestelling telefonisch doorgeven kan via 0495 - 53 24 62 (maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur). Onze klantenkring bestaat uit particulieren en horeca-ondernemers.
 
Verzending en bezorging
De bezorging van uw wijn vindt (reserveringen uitgezonderd natuurlijk) onder normale omstandigheden binnen max. 1 week plaats. Wilt u uw wijn eerder ontvangen? Geen probleem: laat ons weten op welke datum u de wijnen wilt ontvangen zodat we kunnen kijken hoe we die deadline kunnen halen. Bel tijdens kantooruren met 0495 - 53 24 62 of stuur een e-mail naar klantenservice@colaris.nl.
De wijnen worden door onze eigen bezorgdienst bezorgd. U wordt 1 dag van tevoren gebeld om een tijd af te spreken waarop één van onze chauffeurs de wijn bij u komt bezorgen (mocht de dag onverhoopt niet goed uitkomen, dan spreken we een andere dag met u af).

Indien we u niet op korte termijn met onze eigen bezorgdienst kunnen beleveren, dan schakelen we de externe transportdienst TransMission in. TransMission-zendingen worden bezorgd volgens onze bezorginstructies, waarbij u een aankondiging met een track- en tracecode per e-mail ontvangt. Mocht u niet thuis zijn, dan ontvangt u een kaartje in uw brievenbus met daarop de contactgegevens waarmee u eenvoudig een nieuwe bezorgafspraak kunt maken.
Uw bestelling bij ons afhalen is natuurlijk ook mogelijk. U kunt hiervoor terecht op ons adres aan de Franklinstraat 1 te Weert.
Buitenlandse klanten kunnen eveneens gebruik maken van deze afhaalmogelijkheid.
 
Betalen en prijzen
U kunt op de volgende wijzen bij ons betalen:
Creditcard (MasterCard of Visa).
Via onze website wordt u doorgeschakeld naar de beveiligde omgeving (SSL) van onze betaalprovider. Hier voert u uw creditcard gegevens in. De betaalprovider handelt vervolgens de transactie af tussen Wijnhandel Léon Colaris en uw creditcardorganisatie.
iDEAL
Met iDEAL kunt u gemakkelijk en op een veilige manier uw online aankopen afrekenen in de vertrouwde en optimaal beveiligde internet-betaalomgeving van uw eigen bank.
Op rekening
Indien u kiest voor betaling op factuur dan ontvangt u deze tezamen met de bestelde wijnen van onze chauffeur of enkele dagen later per post. Deze factuur dient u te voldoen binnen 15 dagen na factuurdatum.
Prijzen
Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
Verzendkosten 
De verzending is gratis vanaf een bestelwaarde van € 150,-. Onder dit bedrag wordt een bijdrage van € 5,95 voor transport- en administratiekosten in rekening gebracht. Aan bestellingen die worden afgehaald zijn geen verdere kosten verbonden.
Bankgegevens
IBAN NL 83 RABO 0307 9589 14
BIC RABONL2U
 
Garantie
Op onze wijnen en geleverde producten zit 100% (proef)garantie en is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat de door ons geleverde wijnen en overige producten moeten beantwoorden aan de kwaliteit die u er redelijkerwijs van mag verwachten. In geval van non-conformiteit, dit betekent dat de wijn kwalitatief niet in orde is of niet beantwoordt aan datgene wat u er redelijkerwijs van mag verwachten, kan wijn zonder meer geretourneerd worden. We ruilen de wijn of geleverd product kosteloos om voor een door u gekozen alternatief. U heeft bovendien het recht de door u bestelde wijn of het door u bestelde product binnen 14 dagen en zonder opgaaf van reden te retourneren. 

Retourzendingen zijn kostenloos in geval van non conformiteit of binnen de gestelde termijn van 14 dagen. Het bedrag van de heen- en terugzending zal volledig worden vergoed. Indien wij buiten proportionele kosten moeten maken om de kwaliteit van de wijn te beoordelen, en de claim blijkt onterecht, behouden wij het recht voor om kosten in rekening te brengen In alle overige gevallen berekenen wij € 5,95 transportkosten voor het retourhalen van de wijnen en/of producten
 
Retouren
De overeenkomst met u aangegaan als klant kan herroepen worden d.m.v het volgende formulier: formulier-herroeping-consumentenkoop.
Uw melding van gebruikmaking van het herroepingsrecht zal per omgaande schriftelijk aan u bevestigd worden.

Na ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om ons te laten weten dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht. Nadat u aan ons kenbaar heeft gemaakt gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient u binnen 14 dagen de door ons geleverde wijnen en/of geleverde producten te retourneren. Het reeds betaalde bedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst of na retournering van de bestelde wijnen of nadat u als klant heeft aangetoond dat de wijnen zijn teruggezonden, op uw rekening teruggestort.Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

U bent als klant verantwoordelijk voor eventuele schade aan geleverde producten indien u meer handelingen onderneemt dan redelijkerwijs noodzakelijk is om de kwaliteit van het prodct te beoordelen. De waardevermindering zal in dit geval in rekening worden gebracht.

U heeft als klant het recht geleverde wijn en/of producten zonder melding vooraf aan ons te retourneren.U dient een (eigen) verklaring  in te sluiten dat het een retour betreft of het formulier-herroeping-consumentenkoop. De aan ons geretourneerde goederen zullen dan per omgaande aan u terugbetaald worden.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn wijnflessen die geopend zijn en waarbij derhalve de verzegeling is verbroken. Dit is het geval om redenen van gezondheidsbescherming.

Ons retouradres:
Wijnhandel Léon Colaris b.v.
Franklinstraat 1
6003 DK  Weert
 
Klachten
Bent u onverhoopt niet tevreden over onze wijn of onze dienstverlening, dan kunt u te allen tijde uw reactie sturen naar klantenservice@colaris.nl. Wij zullen binnen 48 uur contact met u opnemen, uw klacht in behandeling nemen en u een inhoudelijke reactie geven. Handelen wij uw klacht niet naar tevredenheid af? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). In geval van een klacht kunt u ook terecht bij het Europees online geschillenplatform (ODR). Meer informatie vindt u op http://ec.europa.eu/consumers/odr.
 
Uw account
Wanneer u voor de eerste keer een bestelling bij ons plaatst wordt er een account voor u aangemaakt. Met het door u verstrekte email-adres en persoonlijk wachtwoord kunt u dan in het vervolg inloggen op uw persoonlijke omgeving. Uw gegevens worden dan automatisch opgehaald.
 
Privacy
In ons privacy-beleid wordt uiteengezet hoe Wijnhandel Léon Colaris informatie gebruikt en beschermt wanneer u deze website gebruikt. Wijnhandel Léon Colaris draagt er zorg voor dat uw persoonlijke gegevens te allen tijde vertrouwelijk worden behandeld. U heeft te allen tijde recht op inzage, correctie en/of verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens. U leest hier meer over dit privacy beleid.
 
Bedrijfsinformatie
KvK-nummer: 13024360
BTW-nummer: NL007278706B01
Deze webshop maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van webstatistieken. Bekijk ons cookiebeleid.
http://ad.360yield.com/pixel?type=img&id=7473