Klantenservice (veel gestelde vragen)

Winkelmand samenvoegen?

Je hebt al artikelen in de winkelmand van je account, wil je deze samenvoegen met de artikelen die je zojuist in je winkelmand hebt gedaan?

Nieuwe website: wachtwoord resetten

Op 5 oktober jl. lanceerden wij deze gloednieuwe website die weer een stuk overzichtelijker, mooier en makkelijker in gebruik is. Uiteraard ook op uw tablet en mobiel.

Had u al een account op de oude website? Reset uw wachtwoord!
Uw account is overgezet naar de nieuwe website. Het was uiteraard alleen niet mogelijk om het wachtwoord van uw account mee te nemen. Wij vragen u vriendelijk om uw wachtwoord te resetten om weer toegang te krijgen tot uw persoonlijke account. Volg daartoe deze eenvoudige stappen:

  1. Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
  2. Vul uw e-mail adres in en klik op ‘Wachtwoord resetten’.
  3. U ontvangt een e-mail met daarin een speciale link
    Noot: het kan zijn dat deze in uw spamfolder zit. Afzender is klantenservice@colaris.nl
  4. Klik op de link in de e-mail en kies uw nieuwe wachtwoord
  5. Bijna klaar! Vul s.v.p. uw geboortedatum in en klik op de knop ‘Opslaan'.
    Noot: Dit is een wettelijke verplichting (geen 18, geen alcohol)

Gebruik uw e-mail adres en nieuwe wachtwoord om in te loggen.


U had op 5 oktober 2020 nog geen account op de oude site?

In dat geval hebben wij voor uw gemak alvast een account voorbereid. Volg onderstaande stappen om dit account eenvoudig te activeren:

  1. Klik hier om te starten.
  2. U landt op de pagina met de titel: Wachtwoord vergeten. Vul uw e-mail adres in en klik op ‘Wachtwoord resetten’.
  3. U ontvangt een e-mail met daarin een speciale link
    Noot: het kan zijn dat deze in uw spamfolder zit. Afzender is klantenservice@colaris.nl
  4. Klik op de link in de email, kies uw wachtwoord, vul uw geboortedatum* in en klik op de knop ‘Opslaan'.
    * Dit is een wettelijke verplichting (geen 18, geen alcohol)
  5. Klaar! U kunt nu inloggen op uw persoonlijke account.

Klanten die in België wonen kunnen (alleen) bestellen via www.leoncolaris.be

Hoe kan ik bestellen?

U kunt op meerdere manieren bestellen. Allereerst kunt u natuurlijk eenvoudig online bestellen in deze webwinkel. Verder kunt u een bestelling telefonisch doorgeven op 0495 - 53 24 62 (maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur) of deze via e-mail sturen. Onze klantenkring bestaat uit particulieren en horeca-ondernemers.

Klanten die in België wonen kunnen (alleen) bestellen via www.leoncolaris.be

Verzending en bezorging

De bezorging van uw wijn vindt (reserveringen uitgezonderd natuurlijk) onder normale omstandigheden binnen max. 1 week plaats. Wilt u uw wijn eerder ontvangen? Geen probleem: laat ons weten op welke datum u de wijnen wilt ontvangen zodat we kunnen kijken hoe we die deadline kunnen halen. Bel tijdens kantooruren met 0495 - 53 24 62 of stuur een e-mail naar klantenservice@colaris.nl.
De wijnen worden door onze eigen bezorgdienst bezorgd. U wordt 1 dag van tevoren gebeld om een tijd af te spreken waarop één van onze chauffeurs de wijn bij u komt bezorgen (mocht de dag onverhoopt niet goed uitkomen, dan spreken we een andere dag met u af).

Indien we u niet op korte termijn met onze eigen bezorgdienst kunnen beleveren, dan schakelen we de externe transportdienst TransMission of PostNL in: 

TransMission
TransMission-zendingen worden bezorgd volgens onze instructies, waarbij u op de dag voorafgaand aan de bezorging een track- en tracecode per e-mail ontvangt. Op de dag van de bezorging zelf ontvangt u per e-mail een opgaaf van het uur van de dag waarop de bezorging gepland staat. Mocht u niet thuis zijn, dan ontvangt u een kaartje in uw brievenbus met daarop de contactgegevens waarmee u eenvoudig een nieuwe bezorgafspraak kunt maken.

PostNL
U kunt via uw Track & Trace op de hoogte blijven van uw levering. Deze code wordt via de email verstrekt. Ook kunt u altijd contact opnemen met onze klantendienst. Bent u niet thuis of heeft u de bezorger gemist? Dan zal de bezorger het pakket proberen af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan kunt u via uw Track & Trace zien wanneer er een nieuwe leverpoging staat gepland. Dit is meestal de eerstvolgende werkdag. Is de tweede leverpoging ook niet gelukt? Dan wordt de zending retour gestuurd naar ons magazijn.

Uw bestelling bij ons afhalen is natuurlijk ook mogelijk. U kunt hiervoor terecht op ons adres aan de Franklinstraat 1 te Weert.
Buitenlandse klanten kunnen eveneens gebruik maken van deze afhaalmogelijkheid.

Actueel: i.v.m. het Corona-virus is afhalen tijdelijk uitsluitend mogelijk nadat u uw bestelling heeft geplaatst en met iDEAL betaald heeft. Meldt u zich vervolgens - liefst op afspraak - bij onze voordeur, waarna wij uw bestelling naast uw auto zullen plaatsen.

Betalen en prijzen

U kunt op de volgende wijzen bij ons betalen:

Creditcard (MasterCard, Visa en American Express).
Via onze website wordt u doorgeschakeld naar de beveiligde omgeving (SSL) van onze betaalprovider. Hier voert u uw creditcard gegevens in. De betaalprovider handelt de transactie af tussen Wijnhandel Léon Colaris en uw creditcardorganisatie. Vanaf het moment van bestellen vindt er op uw creditcard een reservering plaats. Uw creditcard wordt belast op de dag die volgt op uw bestelling.

iDEAL
Met iDEAL kunt u gemakkelijk en op een veilige manier uw online aankopen afrekenen in de vertrouwde en optimaal beveiligde internet-betaalomgeving van uw eigen bank.

Op rekening
Indien u kiest voor betaling op factuur dan ontvangt u deze per e-mail, tezamen met de bestelde wijnen van onze chauffeur of enkele dagen later per post. Deze factuur dient u te voldoen binnen 15 dagen na factuurdatum.

Prijzen

Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Verzendkosten
De verzending is gratis vanaf een bestelwaarde van € 125,-. Onder dit bedrag wordt een bijdrage van € 4,95 voor transport- en administratiekosten in rekening gebracht. Aan bestellingen die worden afgehaald zijn geen verdere kosten verbonden.

Bankgegevens
IBAN NL 83 RABO 0307 9589 14
BIC RABONL2U

Garantie

Op onze wijnen en geleverde producten zit 100% (proef)garantie en is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat de door ons geleverde wijnen en overige producten moeten beantwoorden aan de kwaliteit die u er redelijkerwijs van mag verwachten. In geval van non-conformiteit, dit betekent dat de wijn kwalitatief niet in orde is of niet beantwoordt aan datgene wat u er redelijkerwijs van mag verwachten, kan wijn zonder meer geretourneerd worden. We ruilen de wijn of geleverd product kosteloos om voor een door u gekozen alternatief. U heeft bovendien het recht de door u bestelde wijn of het door u bestelde product binnen 14 dagen en zonder opgaaf van reden te retourneren.

Retourzendingen zijn kostenloos in geval van non-conformiteit of binnen de gestelde termijn van 14 dagen. Het bedrag van de heen- en terugzending zal volledig worden vergoed. Indien wij buitenproportionele kosten moeten maken om de kwaliteit van de wijn te beoordelen, en de claim blijkt onterecht, behouden wij het recht voor om kosten in rekening te brengen. In alle overige gevallen berekenen wij € 4,95 transportkosten voor het retourhalen van de wijnen en/of producten.

Retourneren

Op onze wijnen en geleverde producten zit 100% (proef)garantie en is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat de door ons geleverde wijnen en overige producten moeten beantwoorden aan de kwaliteit die u er redelijkerwijs van mag verwachten. In geval van non-conformiteit, dit betekent dat de wijn kwalitatief niet in orde is of niet beantwoordt aan datgene wat u er redelijkerwijs van mag verwachten, kan wijn zonder meer geretourneerd worden. We ruilen de wijn of geleverd product kosteloos om voor een door u gekozen alternatief. U heeft bovendien het recht de door u bestelde wijn of het door u bestelde product binnen 14 dagen en zonder opgaaf van reden te retourneren.

Retourzendingen zijn kostenloos in geval van non-conformiteit of binnen de gestelde termijn van 14 dagen. Het bedrag van de heen- en terugzending zal volledig worden vergoed. Indien wij buitenproportionele kosten moeten maken om de kwaliteit van de wijn te beoordelen, en de claim blijkt onterecht, behouden wij het recht voor om kosten in rekening te brengen. In alle overige gevallen berekenen wij € 4,95 transportkosten voor het retour halen van de wijnen en/of producten. 

De overeenkomst met u aangegaan als klant kan herroepen worden d.m.v het volgende formulier: formulier-herroeping-consumentenkoop.

Uw melding van gebruikmaking van het herroepingsrecht zal per omgaande schriftelijk aan u bevestigd worden.

Na ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om ons te laten weten dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht. Nadat u aan ons kenbaar heeft gemaakt gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient u binnen 14 dagen de door ons geleverde wijnen en/of geleverde producten te retourneren. Het reeds betaalde bedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst of na retournering van de bestelde wijnen of nadat u als klant heeft aangetoond dat de wijnen zijn teruggezonden, op uw rekening teruggestort.Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

U bent als klant verantwoordelijk voor eventuele schade aan geleverde producten indien u meer handelingen onderneemt dan redelijkerwijs noodzakelijk is om de kwaliteit van het prodct te beoordelen. De waardevermindering zal in dit geval in rekening worden gebracht.

U heeft als klant het recht geleverde wijn en/of producten zonder melding vooraf aan ons te retourneren.U dient een (eigen) verklaring in te sluiten dat het een retour betreft of het formulier-herroeping-consumentenkoop. De aan ons geretourneerde goederen zullen dan per omgaande aan u terugbetaald worden.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn wijnflessen die geopend zijn en waarbij derhalve de verzegeling is verbroken. Dit is het geval om redenen van gezondheidsbescherming.

Ons retouradres:
Wijnhandel Léon Colaris b.v.
Franklinstraat 1
6003 DK Weert

Retourneren is gratis als u gebruik maakt van normale bezorgers (DHL, PostNL). U dient de bestelling eerst zelf te frankeren en krijgt dit bedrag bij terugbetaling van het aankoopbedrag van ons terug.

Klachten

Bent u onverhoopt niet tevreden over onze wijn of onze dienstverlening, dan kunt u te allen tijde uw reactie sturen naar klantenservice@colaris.nl. Wij zullen binnen 48 uur contact met u opnemen, uw klacht in behandeling nemen en u een inhoudelijke reactie geven. Handelen wij uw klacht niet naar tevredenheid af? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). In geval van een klacht kunt u ook terecht bij het Europees online geschillenplatform (ODR). Meer informatie vindt u op http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Uw account

Wanneer u voor de eerste keer een bestelling bij ons plaatst wordt er een account voor u aangemaakt. Met het door u verstrekte email-adres en persoonlijk wachtwoord kunt u dan in het vervolg inloggen op uw persoonlijke omgeving. Uw gegevens worden dan automatisch opgehaald.

Privacy

In ons privacy-beleid wordt uiteengezet hoe Wijnhandel Léon Colaris informatie gebruikt en beschermt wanneer u deze website gebruikt. Wijnhandel Léon Colaris draagt er zorg voor dat uw persoonlijke gegevens te allen tijde vertrouwelijk worden behandeld. U heeft te allen tijde recht op inzage, correctie en/of verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens. U leest hier meer over dit privacy beleid.

Bedrijfsinformatie

KvK-nummer: 13024360
BTW-nummer: NL007278706B01

Naar boven